måndag 21 september 2009

fredag 18 september

Så bar det då iväg till älsklingen och hans 3-års kalas. Med nallekakor, med paket och med min nya (begagnade) bil. Och den HÖLL hela vägen. Klappade den försiktigt och berömde den när vi kom hem söndagkväll :)

Vi hade picknickkorg med och fikade på halva vägen. Kallt som vanligt!

Efter många, långa timmar i bilen var vi så äntligen framme.
Det är höjden av lycka att få vara med E, höra honom prata och se honom leka. Till att börja med är det rysligt noga med mig. Jag ska sitta bredvid honom, jag ska läsa saga, jag ska natta men från dag två är det bara "Sell" som gäller. Lite trist för farmorshjärtat men jag gläder mig åt att de kommer så bra överens.

Denna helg förlänades oss en oväntad glädje - mamma och pappa ville gå ut och äta middag. Skulle E vilja vara ensam med oss. HAN VILLE DET! Så var farmor äntligen barnvakt på riktigt!
Vi åt pizza, lekte, gosade och tittade på Doobidoo medan E åt björnbär och popcorn:).

Det blev lite trist att inte mamma och pappa var hemma så att pappa kunde natta men E var så trött att han däckade mitt i pyjamaspåtagningen.

När mamma och pappa kom hem sov han sedan länge och farmor hade klarat uppdraget :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar