söndag 13 september 2009

Fredag 11 september

Hu, det känns hemskt bara att skriva dagens datum. Jag bekymrar mig dagligen för hur världen ser ut och vart vi är på väg. Sedan jag fick mitt älskade barnbarn bekymrar jag mig ännu mer.
Det finns så mycket råhet, så mycket hat, så mycket hemskheter att man knappt vågar öppna morgontidningen.
Det känns som om vi allihop måste gå ut på gatorna och visa kärleken, omtanken och glädjen med livet. Visa att vi är fler, visa att kärleken är starkare än hatet, visa att vi bryr oss och att vi vill ha en annorlunda värld.
När jag tänker på de små barnen som föds till denna värld och som av sina föräldrar och sin omgivning bara får det allra bästa för att sedan få insikten att världen inte är sådan, då rinner mina tårar. Så mycket elände att behöva ta in.
Fy det blev ett trist inlägg, men det var känslan av dagens datum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar