tisdag 3 augusti 2010

Tisdag 3 augusti

Kan någon berätta vart juli tog vägen?
Snart är det jobb igen......... men jag har scrappat massor. Jag har träffat väninnor som jag annars inte har tid att umgås med och jag har varit väldigt social :-) Det hinner jag heller inte annars
En kväll besökte vi Landskronakarnevalen. Njaaa - det är inget vi behöver minnas till nästa år. Jag har aldrig varit vän av att sitta i ett skråligt tält och gapa medan nattmörkret faller. I tältet där Siw Malmqvist sjöng jazz var det trevligt men vi hade ju också tänkt oss Danne Stråhed. Det var det fler som hade - merparten av dem hade ingen aning om att han sjöng överhuvudtaget. En kille i 35-års åldern satt med sitt sällskap vid samma bord och talade om oss som "två gamla kärringar" och visst..... kanske de trodde att ålderdomshemmet hade brunnit, vi höjde medelåldern och sänkte den totala alkoholhalten.
Till Helsingborgsfestivalen gick vi alla tre dagarna - gick inte heller till historien. Nej, jag börjar bli för gammal för sånt här.
En dag var jag och maken och hälsade på min gamla faster - DET är en kruttant! Hon är 89 år och sambo! Det är så rart så det är inte klokt. De har det så bra tillsammans och det är så fint när gamla människor som blir ensamma får hitta lyckan igen. Heja faster!

En dag for jag med min granne och väninna till Kattvik - Det var där som Richard Gere badade naken en gång med någon lokal förmåga!!!....... Vi avhöll oss från detta och satt snyggt på medhavda stolar och åt våra mackor. Utsikten var underbar och vi lovade att tänka på detta i januari när vinden viner, snön yr och termometern visar -15.
Vi stannade till vid Malens havsbad och doppade fötterna i havet. Tänk det var 16 år sedan jag ens var i närheten av en badstrand. Slutligen fikade vi på caféet som ligger på toppen av utsiktsplatsen och DEN vyn .........!!!!! En plats vi kan rekommendera. Tack Kally för en fin dag!

I början av juli var jag med en scrappande väninna på event och mässa i Kungsbacka - en jättetrevlig dag! Nya roliga kunskaper som ska komma till nytta på kurserna i höst!! Tack Eva för sällskapet!

Och så - inte minst - har vi varit på grillbjudning. Det blev en genommysig kväll med god mat och gott vin och mycket prat! Tack Sivan för det!

Bilder kommer under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar